Da li jazz bend može biti brend? | Blog - Nikola Mirosavić
jazz-bend
Jazz edukacija

Da li jazz bend može biti brend?

Da li jazz bend može postati brend ili su jazz muzičari osuđeni na propast? Da li se može živeti od muzike ili su to samo predrasude? Mišljenja su različita ali istina je da jedan jazz bend može biti brend, a u daljem tekstu ću vam obrazložiti i kako.

Jazz bend “Jazz pulse trio”, osnovao sam baš iz tog razloga gde sam ljubav i strast prema ovoj muzici pretvorio u zaradu. Nakon određenog vremena počeli smo da dobijamo pozive i angažmane koji su došli kao rezultat dobro postavljene strategije. U poslednjh nekoliko godina pojavio se veliki broj mladih kolega i jazz bendova koji aktivno nastupaju kako na Beogradskoj tako i na Evropskoj jazz sceni.

Šta je jazz bend “Jazz pulse trio” na početku bio?

Pre nego što se desilo to da su samo vlasnici lokala počeli da nas kontaktiraju bili smo samo jedan običan beogradski jazz trio. Nakon određenog perioda postavili smo strategiju i odlučili da krenemo u pravcu brenda. Nije bilo lako, a kako vreme prolazi stvari počinju da se dešavaju onako kako treba.

Kako napraviti brend od jazz benda?

Širom sveta puno je malih i velikih jazz bendova koji imaju svoje menadžere, imaju turneje i sve to izgleda idealno. Ali! To ne znači da vaš bend ne može postati brend. Potrebno je samo velika volja, jaka ljubav i upornost.

Ukoliko ste hrabri i spremni na ovakav poduhvat i izazov, nastavite sa čitanjem teksta

Ukoliko niste, ovo je pravi momenat da odustanete i počnete da kukate kako vam ne ide.

Za početak, potrebno je da se pomerite sa tačke A i preduzmete nešto. Potrebno je da napravite dobru strategiju, plan i organizaciju. Pre svega neophodno je da znate šta želite od svog benda/brenda. Tačno i precizno, i nedvosmisleno da stavite na papir strategiju i šta želite i kako to možete da ostvarite.

Check lista najbitnijih stvari u ovom procesu: 

Pažljivo odaberite sastav benda, razmislite o svim stvarima: probama, transportu instrumena. Razlislite da li je instrumentalni bend u pitanju ili je vokalno instrumentalni sastav.

Dogovorite sa bendom probe, svirajte, vežbajte zajedno kako bi repertoar bio što uvežbaniji i kako bi “disali kao jedan”. Sastavite reperotar: Kakve svirke želite da svirate sa bendom? Da li su to klupske svirke, privatni događaji ili želite da svirate samo koncerte.

Dobro razmislite i sastavite reperotar. Ukoliko u bendu imate pevača ili pevačicu za svaku numeru pažljivo dogovorite kao i tonalitet koji je pogodan za vokal i za bend. 

Napravite aranžmane. Bilo da su autorske numere u pitanju bilo da izvodite standarde, potrebno je da ostavite lični pečat izvođenja numera na način kako ih vi osećate i čujete.

Odredite svoju cenu benda kako bi od samog početka mogli da izađete sa jasnim stavom ako imate zaista kvalitetnu ponudu. 

Počnite da kontaktirate vlasnike lokala: Nemojte da vas je sramota, jer vi ste ti kojima je stalo da vaš bend uspe i da se probije. Napravite spisak lokala, kafica, restorana u kojima smatrate da bi lepo zvučao vaš bend i da biste mogli da svirate i počnite da šaljete mailove. 

Iskoristite pametno društvene mreže

Napravite profile na društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu, napravite unikatan logo, objavite fotografije i redovno objavljujte. 

Kako bi čitav ovaj proces lakše i jednostavnije išao, pozovite vaše prijatelje i kolege da vam pomognu u tome. Iskoristite društvne mreže na pravi način kako biste što pre došli do što većeg broja ljudi. 

Budite uporni i istrajni i ne odustajte lako, raspitujte se kod kolega koji često nastupaju, gde nastupaju. Kontaktirajte što više ljudi i budite u toku sa dešavanjima u gradu i nudite svoj bend gde god možete. Pričajte o njemu svima, jer to ste vi, to je usluga koju vi prodajete. Vi ste i pismena i usmena reklama svog benda. 

Pokušajte i javite mi kakav je rezultat.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

16 + fourteen =

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.