5 zlatnih pravila za 100% uspešnu realizaciju vašeg projekta | Blog
5-zlatnih-pravila
Blog

5 zlatnih pravila za 100% uspešnu realizaciju vašeg muzičkog projekta.

Ako i vi kao većina muzičara nailazite na ovaj probleme: Kako prodati svoj muzički proizvod? Kako predstaviti svoj muzički projekat publici koja je zainteresovana baš za to, onda ste na pravom mestu i ovih 5 zlatnih pravila su pravo rešenje za vas.

Poslednjih nekoliko godina bavim se marketingom na društvenim mrežama. Iz meseca u mesec posmatram kako se mnogi projekti pojave i samo od jednom nestanu kao da ih nije ni bilo. To je zbog nepoznavanja marketing strategije razvoja projekta. Mnogi od vas koji su pročitali ovaj  materijal i primenili sve iz njega, sada uspešno zarađuju i realizuju svoje projekte.

Ovaj tekst je bonus dodatak proverene strategije koja radi. 

U razgovoru sa ljudima koji nisu uspešno do kraja realizovali svoje projekte uglavnom dobijem odgovore: skup je marketing, nemam reklamu i slične izgovore. 

Zato sam tu, želim da vam pomognem, da svoj projekat realizujete od početka do kraja, i da zaradite od njega. Želim da vam pomognem da napunite koncertnu salu, prodate cd – ove i da donesete zaradu kući. Znam da jako želite da naplatite vaš mukotrpan rad. Znam da želite da naplatite odricanje koje ste uložili u svoju edukaciju vežbanje i znanje i svoje projekte. Sada je vreme da to unovčite, jer vi to zaslužujete.  

Da skratimo priču, navešću vam jasne konkretne primere svojih kolega koji su imali dobar pokušaj i lepo počeli, ali onda se nešto desilo. Oni su nestali, na Cd-ove je pala prašina i niko o tome više nije govorio.

U nastavku delim sa vama rešenje koji provereno radi!

Da biste uspešno plasirali svoj muzički proizvod, projekat ili uslugu postoje 5 zlatnih pravila koji će vas dovesti do sigurne prodaje i do uspešne realizacije vašeg projekta: 

  1. Organizacija
  2. Najava
  3. Realizacija
  4. Reklama
  5. Prodaja

Pre same realizacije dela dolazimo sa nekakvom idejom. Nakon toga nasupa organizacija, zatim plan projekta, priprema muzičara, koncept, promo video i sav pripremni digitalni ili fizički materijal. 

Nakon toga sledi realizacija, organizacija snimanja, prostora, ljudi, novca…

Sledeći korak je reklama. I to je to.

Ne! 

Ovo je najveća zabluda koja se svakodnevno dešava i greška koja se ponavlja iz dana u dan, iz projekta u projekat i uvek ista priča. Hajde da se vratimo i krenemo ispočetka da vidimo sta to mozemo da promenimo i primenimo ovih 5 zlatnih pravila.

Organizacija

Prvo i osnovno jeste organizacija. Dobra organizacija je ključ uspeha. Drugačije ne može. Jer ako krenete u muzički projekat i pustite da vas vodi talas, gotovo je. Potopiće vas i udavićete se. Govorim vam iz iskustva jer sam se davio više puta. Zato, budite pametni, uzmite papir i olovku i sve dobro isplanirajte, napišite, nacrtajte, zaokružite. Bukvalno sve, sve detalje. Jer kada počnete realizaciju, lupićete se po čelu i reći: ijaoo ovo nisam razmišljao, mislio sam: lako ćemo… Nema lako! Sve napišite i osmislite.

Najava projekta

Kada radite neki novi projekat pre svega je neophodno da upoznate publiku sa tim što radite i da im kažete šta pripremate. To je prvenstveno potrebno učiniti iz razloga, kako biste lakše kasnije prodali taj proizvod ili uslugu. Potrebno je da date informacije o projektu i sta je njegova svrha, kako se realizuje, gde ce biti realizovan, sve ono što bi i vas zanimalo da neko drugi priprema projelat. Udjite u tudje cipele i dajte odgovore na sva pitanja koja biste i vi postavili. 

Snimajte proces nastajanja i objavljujte na društvene mreže. Ljudi vole da gledaju proces nastajanja, jer se tako više vezuju za vas i vaš proizvod. Lakše ćete unovčiti svoj projekat putem društvenih mreža. Mnogo je teži put marketinga ako ljudima tresnete na sto evo vam album, snimio sam… super… bravo za tebe što si ti snimio album. Šta s tim? 

Dosta je bolje da polako pripremate album ili neki projekat i onda govorite o njemu, šta to spremate, gde spremate, pod kojim uslovima… Više će ljudi znati o tome i u nekom neformalnom razgovoru sa prijateljem će pomenuti nekome šta vi to radite i tako će se priča širiti do same vaše realizacije. 

jazz-pulse-trio

Realizacija:

Kada ste određeni proizvod ili projekat, najavljivali određeni vremenski period sada je potrebno da ga prodate ili plasirate. Vi već imate spremnu publiku i zagrejanu koja zna o čemu se radi i o čemu je reč. Bilo da je to album, koncert, projekat. Ali i sama realizacija projekta zahteva određeni proces.

Zato budite pametni, ukoliko je vaš proizvod neki koncert, projekat ili album. Zabeležite taj momenat, zamolite nekoga od prijatelja da vas fotografiše, kako biste kasnije imali materijal za reklamu, biografiju, portfolio i za sve za šta vam je potrebno.

Reklama:

Kada neko pomene reč reklama svima je prvo na pameti: Joj treba da platim reklamu. 

Ne! 

Ako ste primenili sve ove korake na pravi način vi ste već izreklamirali unapred svoj proizvod. Ali takođe, imate mnogo načina da dodatno izreklamirate svoje proizvode online i to potpuno besplatno. Navešću samo nekoliko načina, kao što su: giveaway, newsletter, objave na svim društvenim mrezama, story, interesantne priče iz onog prvog koraka, tj. Procesa nastajanja, You tube video, pa video na Facebooku.

Ako imate publiku spremnu publiku, vama plaćanje reklame nije neophodno. Jer vaša publika je vaša najbolja reklama potrebno je da na pravi način iskoristite sve besplatne raspoložive resurse i unovčite svoj projekat.

Prodaja

Kada ste sve to obavili i zagrejali publiku, najavljivali projekat, realizovali, objavljivali slike, snimke i tako dalje, sada je vreme za prodaju i da unovčite sve to što ste uradili. Ukoliko ste preskočili neki od ovih koraka nemojte da vas čudi zašto nešto nije uspelo. Sada kada je publika upoznata sa procesom nastajanja, projektom, videla “reklamu” tj. objave vezano za projekat jednostavno postala deo vašeg projekta, oni će da kupe taj vaš proizvod ili da dođu na koncert.

Jedna stvar koju nikako ne biste smeli da zaboravite jeste, da ste tu za njih. Jer ste uložili mnogo truda u edukaciju, u pripremu, realizaciju projekta sada je vreme da to naplatite. Danas je 21. vek i vrlo jednostavno možete da unovčite svoj muzički talenat putem društvenih mreža.

Pročitajte tekst i više puta ako je potrebno, sačuvajte, podelite sa drugima jer ovo su 5 zlatnih pravila koji 100% rade u praksi. Provereni i primenjivani više puta.  

Ukoliko imate bilo kakvih pitanja i ideja budite slobodni da mi se obratite. Ne zaboravite da podelite ovaj tekst jer možda nekome baš ovaj blog post donese uspeh.